Contact

Crisisdienst

Crisis

Home » Diensten » Crisisdienst

U kunt ’s avonds, ’s nachts of in het weekend te maken krijgen met een crisissituatie. Emoties kunnen zo heftig zijn, dat er behoefte is om direct met een hulpverlener te spreken. 

Bij direct gevaar bel 112. Daar wordt u met spoed geholpen.

Voor informatie en advies kunt u terecht bij Veilig Thuis

  • U belt gratis 0800-2000 en krijgt een medewerker aan de lijn.
  • De medewerker luistert naar uw verhaal, stelt vragen en beantwoordt uw vragen.
  • De medewerker kijkt samen met u of er iets is wat u zelf kunt doen.
  • Is de situatie te lastig? Dan kan de medewerker van Veilig Thuis u helpen om een melding te maken van uw vermoedens. Dit kan anoniem.
  • Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roepen ze de hulp in van lokale hulpverlener, zodat het gezin geholpen kan worden.
  • Als u melding maakt, vertelt Veilig Thuis wat er met de melding gaat gebeuren.

Enkele voorbeelden:

  • Relatieproblemen die escaleren;
  • Huiselijk geweld;
  • Onhoudbare spanning tussen ouders en kinderen;
  • Gevoelens van somberheid en uitzichtloosheid;
  • Een ingrijpende gebeurtenis, die kan leiden tot een ernstige emotionele crisis.
X